Saturday, February 12, 2011

文章分享 - 執善固執的日本人

看到2月11日蘋果日報副刊專欄"隨遇而安"作者高慧然的一篇散文, 非常認同, 所以轉貼在這裡.
 
日本人內斂,性格被動,然而善良、執着,在仙台數天,我們好幾次向當地人問路,或者打聽別的東西,即使他們自己不知道,也不肯放棄,必定設法替我們解困。


我們曾向不同的人問路:老伯、婦人、女孩、少男……路線複雜、溝通困難時,他們的共同做法是帶我們走一段路。某次我在一棟住宅樓下攔住一個單車少女問路,那女孩踩着高踭鞋,推着單車陪我們走了一段路,確信我們弄明白了去向,這才騎上單車,往相反方向而去。在松島新幹線站外,我們向一位老伯打聽去蠔屋的循環旅遊巴,老伯小跑着去一個建築物內打聽,再小跑着過來告訴我們,旅遊巴沒有了。我們打算去坐的士,他卻一再搖手,然後做了一個轉身步行的動作。我和朋友看不懂他的身體語言,上了的士。的士轉了幾個彎後,在蠔屋停下來,我才恍然明白老伯的意思,他是認為路程不遠,沒必要搭的士,想帶我們去蠔屋!我也試過在便利店外向一個青年問路,他很抱歉地搖頭。事情本該至此結束,誰知他一直站在便利店外向進出的人打聽,直至遇到一個認識路的人,兩個人小跑着追上來為我們指路。


另一個有趣的經歷發生在居酒屋,我和朋友看不懂餐牌,一位略諳英文的客人主動為我們做翻譯,替我們點菜。為了向我們解釋菜餚,那客人和老闆商量了好久,結果,老闆用手機的翻譯功能,搜索出日本菜名及英文解釋,展示給我們看,終於為我們解惑。

記得我們到日本旅行時, 有一些時候總是看著地圖但找不到正確的方向, 只好向路人問路.  遇到的日本人都很友善, 就算他們不清楚都會跑來跑去的替我們找, 令人感動, 這就是我們對日本樂此不疲的其中一個原因.

7 comments:

maymay said...

這種好人我在日本都遇過幾次,都是會親自帶路,或者用車載我們去目的地。
不過在東京都遇過不願意回答的青年。

ayclui said...

maymay:
係呀, 尤其是鄉下地方, 佢地真係好真誠咁對你, 好鬼warm o架~ ^^
所以我地最鍾意去D 山卡啦地方~至於東京, 咁耐以o黎只係留過一晚.

supageti said...

我又諗番起果次去關西空港老貓燒鬚事件,全靠一個大學生,唔單只走走笛笛幫我地問路,仲帶我地轉車去搭番啱既車,最後送埋我地上車,目送我地走仲鞠埋躬,真係好好好好好既後生仔呀 ~~~ :)

largeheadboy said...

我有睇呢一篇同埋佢之前一日嗰篇,不過我對佢無乜好感。前一日佢話佢自己無乜點計劃行程,行程好輕鬆好他條咁,唔似另一啲人做晒功課行程密密麻麻,講到自己好似好 laid back 好瀟灑咁。可能我就係嗰啲做晒功課行程密密麻麻嗰啲人,所以有點對號入座。

如果有做下功課,可能佢就唔會去到邊度都要問人路,煩到人地要人地帶佢周圍遊花園(或者人地唔介意嘅)。我每次搵唔路都會再三研究地圖,盡量靠自己,非不得已至會問人。事實上,我真係好少問人路,因為我事前有做功課嘛。佢連松島都話有新幹線站,就知佢事前預備功夫有幾多。日本人好人係人都知,但係唔可以咁就任意 exploit 佢地。

長氣多啲添~ :p

supageti said...

樓上帥哥做乜咁激動?個人意見是,每人各有所好,亦唔駛理其他人囉 ~~~ :) 

supageti said...

仲有 ~~ 問路唔代表無做功課既 ~~ 係咪?

ayclui said...

意粉:
出外遇到咁好嘅人真係好開心...
問路唔代表無做功課既 --> 係囉, 我地都有試過~

大頭:
做咩咁大反應? 我地同你一樣, 蝦子餅最鍾意做資料搜集, 成本資料簿咁帶住去旅行o架, 有地圖, Q旁...等等, 都唔知幾enjoy~有D人鍾意玩即興都無話唔得嘅, 各有所好啫 :)